جذب سرمایه برای ساخت بازی کاری تجربی است /برگزاری ماراتن بازی‌سازی در کنار نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری

سومین ماراتن بازی‌سازی سازی اصفهان با عنوان «ماراتن ساخت بازی‌های رایانه‌ای با موضوعات شهروندی» هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر اصفهان شروع شد.

به گزارش هنرما، بازی‌های رایانه‌ای یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های جمعی به‌حساب می‌آیند که در بین تمامی اقشار جامعه از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل به همت مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان سومین ماراتن بازی‌سازی اصفهان رقم خورد.
مراسم افتتاح این ماراتن با حضور بازی‌سازان جوان از سراسر ایران در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی اصفهان ۱۳ مرداد برگزار شد.
دوری جستن از تولیدات بی‌آتیه و بی جاذبه
علی‌اکبر بقایی، مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان حاضران در این ماراتن را افرادی معرفی کرد که توانایی تعامل دارند و بیان داشت: شعار سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری در سال گذشته «به‌علاوه شش و منهای سه» بود که بخشی از آن به معنی دوری جستن از تولیدات بی‌آتیه و بی جاذبه و در مقابل آن کیفیت بخشی خدمات است.
وی به کارایی و اثربخشی به‌عنوان دو واژه مهم در ادبیات مدیریت اشاره کرد و ادامه داد: حسن انجام فعل به معنی انجام درست کار درست بوده و بدترین حالت انجام درست کار اشتباه و انجام اشتباه کار درست است. امروز در سازمان‌های فرهنگی کار درست را اشتباه انجام می‌دهند زیرا بسیار به محتوا پرداخته و از فرم غافل مانده‌اند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بابیان این موضوع که سازمان‌های فرهنگی دغدغه محتوا دارند و این سبب می‌شود از فرم غفلت کنند افزود: برخی سازمان‌های فرهنگی اقدامات خود را لطف می‌دانند و این امر آرام آرام سبب غفلت از فرم شده است. اگر قرار باشد گفتمانی رواج پیدا کند باید در سطح عمومی جامعه ظهور و بروز پیدا کند.
بقایی با تأکید بر این موضوع که مخاطبان با توجه به نتیجه کار قضاوت می‌کنند اظهار داشت: نبود دقت کافی به نتیجه و خروجی کار سبب ضربه خوردن فرهنگ شده است، خروجی‌های رویداد ماراتن بازی‌سازی سبب می‌شود کمی بیشتر به فرم اهمیت دهیم.
بازی رایانه‌ای به‌عنوان یک رسانه
جواد راستی مدیر مرکز تخصصی دانشگاه اصفهان از بازی رایانه‌ای به‌عنوان یک رسانه یاد کرد و گفت: ایده به خودی خود ارزش زیادی ندارد و اجرای خوب از ایده پردازی اهمیت بیشتری دارد. برگزاری ماراتن بازی‌سازی در کنار نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری فرصتی بزرگ برای جذب سرمایه‌گذار است درهای بسیاری کوبیده شده تا در نمایشگاه بزرگ و مهم این رویداد را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: بازی می‌تواند مانند یک رسانه خوب عمل می‌کند و اگر این امر در جامعه درک شود می‌توانیم در آینده موفق باشیم، امسال گام‌های عملی بسیار جدی در زمینه برگزاری ماراتن بازی‌سازی برداشته شده است. ثبت نام به‌صورت تیمی سبب خواهد شد تا در پایان ماراتن شاهد محصولات کامل باشیم.
راستی به مراحل مختلف به ثمر رسیدن محصولات رایانه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: اگر توزیع خوب و سرمایه‌گذار خوب در کنار شما نباشد عمل شما کمرنگ خواهد شد، امروز فرصتی بری آشنایی با سرمایه‌گذاران است و درنهایت دانشگاه اصفهان پذیرایی تیم‌های برتر خواهد بود.
حسین مزروعی، مدیرعامل استودیو بازی‌سازی پاپاتا جذب سرمایه برای ساخت بازی را کاری تجربی دانست و اظهار داشت: برترین روش جذب سرمایه‌گذار همکاری با انتشاردهندگان است که کاری بسیار دشوار است، جذب سرمایه زیاد کاری اشتباه است و سود نهایی را کم می‌کند، در جذب سرمایه باید نکات مهمی را مدنظر داشت.
وی با تأکید بر این موضوع که باید دلیل جذب سرمایه مشخص باشد ادامه داد: ارزش ایده نزدیک به صفر است، حتی بچه‌ها هم می‌توانند ایده‌های خوب داشته باشند، سوال مهم محل تأمین سرمایه است و راه‌های مختلفی برای تأمین آن وجود دارد، برای مثال گاهی باید پول محصول خود را تهیه کنید، گاهی با یک محصول آسان و سریع هزینه اول تهیه کنید یا پروژه‌های دیگران را انجام دهیم و شاید هم تدریس کنید. مهم آن است که پشتکار داشته باشید اما از روش‌های حرفه ای استفاده کنید.
ماراتن بازی‌سازی با استقرار تیم‌ها در غرفه‌های خود در سالن نمایشگاه بین‌المللی اصفهان آغاز شد، تیم‌ها در این رقابت سه‌روزه از ۱۳ تا ۱۵ مرداد، سعی خواهند کرد تا با ساخت یک محصول رایانه‌ای با موضوعات شهروندی برنده این رقابت باشند.
انتهای پیام/
Go to TOP